تامین احساسات و محبت کودک به چه شکل باید باشد

تامین محبت کودک از نیازهایی است که در سلامت و بهداشت روانی او نقش مهمی دارد. تامین محبت کودک مسئله تربیتی است که در اعتماد و عزت نفس در کودکان نقش اساسی دارد. محبت به کودک چارچوب اصلی شخصیت و رفتار کودک است. کودکان نیز مانند بزرگسالان تمایل به دوست داشته شدن دارند ولی تاثیر تامین احساسات و محبت کودک به حدی است که باعث شکل گیری شخصیت و منش او در حال و آینده خواهد شد.مرکز مشاوره پاسداران (شمال تهران)”با کادری مجرب آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز در تمام زمینه های تربیتی و عاطفی کودک است.

   آثار تربیتی محبت به کودک

تامین احساس و محبت به کودک یکی از نیازهای روحی کودک است که باید مثل نیازهای جسمی به آن توجه شود. آثار تامین محبت در کودک به شکل سلامت روانی در کودک بروز می کند که در آینده باعث افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت و عزت نفس کودکان می شود و به دلیل این که نیاز به محبت در کودک مثل نیازهای جسمی قابل مشاهده نیست نباید مورد غفلت قرار گیرد.

سومین نیاز مهم کودکان از نظر روانشناسان تامین احساس و محبت است. به این معنی که بتوانید به کودک نشان دهید از سوی شما پذیرفته شده است. اقناع محبت برای کودک امنیت روانی و احساس خود ارزشمندی به ارمغان می آورد. عدم احساس پذیرفته شدن از سمت والدین موجب رفتارهای نامطلوب و احساس اضطراب و نگرانی می شود که اعتماد به نفس ضعیف و عزت نفس پایین از پیامدهای آن برای کودک است که در برخی موارد منجر به احساس سرخوردگی می شود و در بیشتر زندگی با آن دست به گریبان خواهد بود. لازمه رشد و شکوفایی کودک و احساس بالندگی تامین نیازهای احساسی کودک است.

 تامین محبت کودک

آثار فردی تامین محبت کودک

از جمله آثار فردی تامین محبت در کودک می توان به این نکات اشاره نمود که کودکی که احساس امنیت عاطفی دارد نگرشی مثبت و پایدار به زندگی دارد. و این امر اعتدال روحی برای او به ارمغان می آورد و اعتماد به نفس بیشتری خواهد داشت که در آینده موجب موفقیت شخصی و اجتماعی او می شود. همچنین یکی دیگر از آثار تامین محبت به کودک جلوگیری از انحرافات کودک است. محققان دریافته اند میزان بزهکاری هایی که در نوجوانی و جوانی رخ می دهد درمیان افرادی که محروم از محبت بوده اند بیشتر است.

نقش والدین در بهداشت روانی کودک و تامین محبت کودک

بهداشت روانی کودک و تامین محبت همیشه مورد تاکید روانشناسان بوده است. محققین به اهمیت برخورداری از محبت در سال های اولیه زندگی تاکید دارند. تامین محبت کودک از وظایفی است که والدین نباید نادیده بگیرند. لازم است تامین محبت کودک از سوی والدین بی قید و شرط باشد، کودک باید بداند عشق به کودک بی قید و شرط است و بستگی به اعمال او ندارد. مثلا درک کند به خاطر فلان رفتار خوب او نیست که دوستش دارید.

اعتماد به نفس کودک را با پذیرش کودک بالا ببرید. همین که او را با تمام اشتباهات و ندانم کاری ها و شکست ها بپذیرید در آینده منجر به شکوفایی استعدادهای او خواهید شد. الفاظ نامناسب برای کودک استفاده نکنید. مثلا نگویید “از دست تو “،”همیشه خرابکاری می کنی “،”ازدستت خسته شدم”و بسیاری جملات دیگر که آثاری منفی خواهد داشت. کودک باید خود را فردی کارآمد و توانا تلقی کند تا توانایی های خود را باور کند. محبتی که دریافت می کند باعث اعتماد کودک به فرد محبت کننده می شود و زمینه یادگیری و تربیت او فراهم می شود.

برای تامین محبت کودک گاهی کودک خود را در آغوش بگیرید. او باید در فضایی محبت آمیز و صمیمانه بتواند خود را پیدا کند و به باور برسد و در مورد مسائل و دغدغه هایی که دارد با شما به راحتی حرف بزند. اگر در این راه با مشکلاتی روبرو شدید و نیاز به کمک و مشاوره داشتید می توانید با مرکز مشاوره پاسداران( شمال تهران) ارتباط برقرار کنید.


مرکز مشاوره استاد عزیز محمدی کودک ,محبت ,تامین ,روانی ,آثار ,والدین ,تامین محبت ,محبت کودک ,برای کودک ,بهداشت روانی ,روانی کودک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سالن عقد خاطره ( با همکاری دفتر ازدواج ) تنوع موضوعی در تالار 707 citikala راهنما ایمیل مارکتینگ حمایت از کالای ایرانی